سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خواص درمانی گلاب‌

گل سرخ گلابگیری دارای تانن، کوئرستیرن، اسید گالیک، اسانس معطر و یک ماده رنگی است. گل سرخی که از آن گلاب می‌گیرند، مقوی قلب، معده، کبد و اعصاب بوده و برای قوه حافظه مفید است و در بیماری‌های سل و اسهال‌های مزمن و گلو درد و سردرد و بیماری‌های اعصاب مورد استفاده قرار می‌گیرد. طبیعت گلاب گرم است و بعضی از اقسام سرفه‌ها را درمان می‌کند. گلاب ضداستفراغ بوده و در رفع خلط خونی موثر است. از دیگر خواص درمانی گلاب و گل‌محمدی نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوشیدن و بوییدن گلاب برای درمان سر درد ناشی از استنشاق هوای کثیف و شنیدن جار و جنجال مفید است. همچنین بوییدن گل محمدی، موجب آرامش و تمدد اعصاب می‌شود و از استرس و فشارهای روانی می‌کاهد.

مصرف گلاب تهیه شده از گل محمدی را به بیماران قلبی توصیه می‌کنیم.

14.jpg

از گل محمدی مربایی تهیه می‌شود که جهت خوردن در دوران نقاهت بسیار مقوی و مغذی بوده و غش و ضعف و بی‌هوشی را رفع می‌کند.

برگ‌های گل محمدی را وقتی با قند نرم بسایند، خمیری ساخته می‌شود که آن را «گل‌قند» گویند که مسهلی بسیار قوی است.

روزانه نوشیدن دوغ مخلوط با کمی گلبرگ‌‌های گل‌محمدی برای تنظیم کار جهاز هاضمه بسیار نافع است.

جهت رفع بوی بد دهان که ممکن استدر اثر جمع شدن صفرا در معده با نشانه‌هایی نظیر تلخی دهان، کمی اشتها و زردی چشم باشد، بهتر است از روش غرغره گلاب با قدری سرکه استفاده کنید.

از جوشانده گل محمدی، جهت التیام اورام چشم و شستشوی زخم‌ها استفاده می‌شود.

خوردن گلاب از میل جنسی می‌کاهد، ولی در عوض برای رفع سردرد و تقویت اعصاب مفید است.

اگر 100 گرم فشرده گلبرگ تازه گل گلاب را با 100 گرم روغن کنجد و یا روغن زیتون بجوشانید از آن روغنی باقی می‌ماند که مسکن التهاب معده بوده و در تسکین دردهای موضعی اثر شفابخش دارد.

نکته:برخی از اسانس‌ها یا عرقیات گیاهی به طور غیربهداشتی تولید می‌شوند که از نظر قیمت نسبت به محصولات بهداشتی تفاوتی آشکار دارند. لذا توصیه می‌شود محصولاتی را خریداری کنید که دارای تاریخ تولید، انقضا، سری ساخت و پروانه بهداشت باشند، چرا که این گونه محصولات با نظارت وزارت بهداشت و طی آزمایشات کامل، پاستوریزه شده و به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

اضافه کردن نظر

با عنایت به اینکه نظرات و پیشنهادات شما کاربران گرامی در بهبود خدمات رسانی پایگاه جامع عاشورا نقش کاملا موثری ایفا می کنند لذا صمیمانه از شما خواهشمندیم با عنایت به حدیث شریف نبوی که «مومن آیینه مومن است»، شما نیـز آیینه ما باشیـد و با یادآوری نقاط قوت و ضعف پایگاه جامع عاشورا، ما را از این فیض الهی محروم نفرمایید.




تاریخ : دوشنبه 92/7/22 | 5:54 عصر | نویسنده : مهدی یزدانی زازرانی | نظر

  • paper | بلاگ اسکای | ایران موزه